Trendler
01
Dijital Yorgunluk Nedir ?
Dijital yorgunluk nedir, uzun süreli dijital cihaz kullanımından kaynaklanan zihinsel ve fiziksel yorgunluk durumudur. Göz yorgunluğu, baş ağrısı, boyun ve sırt ağrıları gibi belirtilerle kendini gösterir. Sürekli ekran kullanımı, çoklu görevler, dijital bağımlılık ve yetersiz fiziksel aktivite gibi nedenlerle ortaya çıkar.
Ağustos 21
02
Veri Bilimi ve Analitiği
Veri bilimi ve analitiği, büyük veri setlerini analiz ederek bilgi ve anlam çıkarma sürecidir. Veri analitiği ise verilerin incelenmesi ve yorumlanması sürecidir. İşletmeler, karar verme süreçlerini iyileştirmek ve stratejik hedeflerine ulaşmak için veri bilimi ve analitiğini kullanırlar. Veri bilimi ve analitiği, daha iyi karar verme, verimlilik artışı, müşteri memnuniyeti ve rekabet avantajı gibi birçok fayda sağlar. Bu disiplinler, finans, sağlık, pazarlama ve e-ticaret gibi çeşitli sektörlerde geniş uygulama alanlarına sahiptir.
Temmuz 09
03
PHP Explode Fonksiyonu Kullanımı
explode() fonksiyonu, bir stringi belirtilen bir ayırıcıya (delimiter) göre parçalayarak bir diziye dönüştüren PHP fonksiyonudur. Bu fonksiyon özellikle metin işleme ve veri manipülasyonunda kullanışlıdır, örneğin bir CSV dosyasını veya belirli bir metin formatını parçalamak için sıklıkla kullanılır.
Aralık 15
04
Transferweb Nedir?
Transferweb nedir, büyük boyutlu dosyaların hızlı ve güvenli bir şekilde paylaşılmasını sağlayan yazılım veya web platformudur. Kullanıcı dostu arayüzler, gelişmiş güvenlik özellikleri, hızlı transfer imkanı ve çapraz platform uyumluluğu sunar.
Ağustos 02
05
SASS ve SCSS Nedir?
SASS ve SCSS nedir, CSS preprocessor'leri olarak bilinen teknolojilerdir. Bu araçlar, CSS kodlarını daha yönetilebilir, daha esnek ve daha güçlü hale getirerek web geliştirme süreçlerinde önemli bir rol oynarlar. Değişkenler, karışımlar, yerleştirme ve kısmi dosyalar gibi özellikler sayesinde geliştiriciler, CSS yazma süreçlerini hızlandırabilir ve kod tekrarını azaltabilirler.
Mayıs 11
06
Reklam ve Din
Araştırmacı Nihat Oyman tarafından hazırlanan “Yazılı ve Görsel Basında Din” başlıklı makalede, Ramazan ayında yayınlanan reklamlar konusunda ilginç bilgilere yer verildi. Medya ve din ilişkisini farklı yönleriyle ele alan makalede, hem ulusal hem uluslararası şirketler tarafından Ramazan reklamlarında dinsel öğeleri kullandığı bilgisine yer verilirken diğer taraftan Hıristiyan veya Yahudi kökenli firmaların Ramazan ayına özgü reklamlarında da İslamî simgeler bulunduğuna dikkat çekildi.
Mart 28
Daha Fazla
Loading...