Trendler
01
GIF NEDİR?
GIF (Graphics Interchange Format), bilgisayarlar arasında grafik dosyalarının değiş tokuş edilmesini sağlayan bir dosya formatıdır. GIF formatı, bilinen en eski web grafik formatlarından biridir ve özellikle animasyonlu ve hareketli resimler oluşturmak için kullanılır. İşte GIF dosyalarının temel özellikleri:
Ocak 12
02
OpenGL nedir, ne işe yarar ve nasıl kurulur?
OpenGL nedir (Open Graphics Library), bilgisayar grafikleri için kullanılan çapraz platform, açık bir API'dir (Application Programming Interface). Silikon Graphics, Inc. (SGI) tarafından geliştirilen OpenGL, 2D ve 3D grafiklerin işlenmesi için düşük seviyeli bir arayüz sağlar. Oyunlar, simülasyonlar, CAD (Computer-Aided Design) uygulamaları ve daha pek çok grafik yoğun uygulama geliştirmek için yaygın olarak kullanılır.
Kasım 25
03
Vue.js vs Next.js
Her ikisi de web uygulamaları geliştirmek için popüler frameworklerdir, ancak farklı amaçlara hizmet ederler ve farklı temellere dayanırlar. İşte bu iki framework'ün karşılaştırması:
Kasım 24
04
LinkedIn Nedir?
LinkedIn nedir, profesyonel ağ oluşturma ve kariyer geliştirme amacıyla kullanılan bir sosyal medya platformudur. 2002 yılında kurulan ve 2016 yılında Microsoft tarafından satın alınan LinkedIn, iş dünyası profesyonelleri için dünya çapında en yaygın kullanılan platformlardan biridir. LinkedIn, kullanıcıların profesyonel geçmişlerini sergilemelerine, iş bağlantıları kurmalarına, iş ilanlarına başvurmalarına ve sektörel içerikleri takip etmelerine olanak tanır.
Kasım 25
05
Tahvil Nedir?
Tahvil nedir, devletler, belediyeler ve şirketler tarafından çıkarılan borçlanma senetleridir. Yatırımcılara sabit getiri, düşük risk, portföy çeşitlendirmesi ve likidite gibi avantajlar sunar. Tahvil türleri arasında devlet tahvilleri, belediye tahvilleri, şirket tahvilleri ve endeksli tahviller bulunur.
Temmuz 12
06
Reklam ve Din
Araştırmacı Nihat Oyman tarafından hazırlanan “Yazılı ve Görsel Basında Din” başlıklı makalede, Ramazan ayında yayınlanan reklamlar konusunda ilginç bilgilere yer verildi. Medya ve din ilişkisini farklı yönleriyle ele alan makalede, hem ulusal hem uluslararası şirketler tarafından Ramazan reklamlarında dinsel öğeleri kullandığı bilgisine yer verilirken diğer taraftan Hıristiyan veya Yahudi kökenli firmaların Ramazan ayına özgü reklamlarında da İslamî simgeler bulunduğuna dikkat çekildi.
Mart 28
Daha Fazla
Loading...