Süreçte yeni bir adım atarken veya içerik yazarken daha sık karşılaşılan durumlardan bazıları, kaliteli içerikten uzak sonuçlarla sonuçlanmaktadır. Bu yazımızda hazırlık sürecinde en sık yapılan 5 hatayı öğrenerek daha kaliteli içerik hazırlamaya doğru bir adım atabilirsiniz.
Unvan kriterleri dışında çalışmak
Başlık, içeriğin kullanıcı üzerinde ilk izlenimini belirleyen faktörlerden biridir. Bu bakımdan yazım kurallarına uygun olarak doğru başlığın seçilmesi kullanıcı açısından olumlu sonuçlar doğurur. Bu bakımdan başlıklarda tam içerik yazarken doğru büyük harf kullanımı ilk sırada gelir. Başlıklarda kelimenin ilk harfi büyük, geri kalan harfleri küçük olmalıdır. Bu kuralın uygulanmasında yapılan en büyük hatalardan biri bazı bağlaç ve edatların yanlış yazılmasıdır. Bu hatayı içeriğinizden kaldırmak için ve, ile, de, da gibi kelimelerin ilk harflerini büyük yapın. Başlık seçerken, içerik metni yazarken dikkat edilmesi gereken bir diğer gözle görülür faktör, başlıkta yer alan okuma cümlesinden daha fazla veya daha az alt başlık kullanılmasıdır. "En Yaygın 5 İçerik Yazım Hatası" gibi bir makale yazıyorsanız kullandığınız alt başlık sayısını beş ile sınırlandırmalısınız.
İçerik yazarı
Paragraftaki kelimelerin dengesiz dağılımı
SEO uyumlu içerik yazarken en sık yapılan hatalardan biri kelimelerin dengesiz dağılımını sağlamaktır. Bu hem içeriğin genel ifadeleri hem de anahtar kelimelerin dağıtımı için geçerlidir. 1000 kelimelik içeriği 1 giriş ve 3 paragraf şeklinde yapılandırırsanız kelimeleri 100-500-200-200'e bölmek okuyucuyu olumsuz etkileyecektir. Genel kelime dağılımına dikkat ederek kusursuz içerik oluşturmanın 100-300-300-300 dökümünü sunarak tekdüzelik sağlayabilirsiniz.
Dengesiz anahtar kelime dağıtımı, hem SEO hem de okuyucular için olumsuz sonuçlar doğurabilecek başka bir hata türüdür. 1.000 kelimelik bir içeriğe 20 anahtar kelime eklerseniz 2-10-paragraf bölünmesi hatalara yol açacaktır. Bunun yerine aşağıdaki dağılımlar ideal bir sonuç vaat edebilir: 5-5-5-5 veya -6-5-5. Anahtar kelime dağıtımı kapsamında etkili içerik oluştururken bir paragrafta ardı ardına sıralanan kelimeler de arama motoru optimizasyonu açısından içeriğin spam olarak görülmesine neden olabilir. Bunun yerine anahtar kelimeyi en az bir boşluk içeren cümlelere dahil etmek idealdir.
Yanlış dil ve yazım seçimi
Kaliteli içerik üretim süreçlerinde mükemmelliğe ulaşmak için dikkat edilmesi gereken hatalardan biri de dil seçimiyle ilgilidir. İçerik türleri içerisinde her içerik için kullanılan dil farklılık gösterebilir. Bu bağlamda ideal dil seçimini şu şekilde özetleyebiliriz:
Blog içeriği orijinal sizi/dilinizi kullanmalıdır. Sınıf ve ürün içeriği resmi bir dil kullanmalıdır. Marka tarafından talep edilmediği sürece bu dili içerikte kullanamayız. Bu kurallara bağlı olarak blog içeriklerinde resmi bir dil kullanılması ya da kategori içeriğini etkileyen samimi bir dil kullanılması hatalara yol açacaktır. İçerikte "biz" dilinin kullanılması, olumlu kullanıcı geri bildirimlerini de engelleyebilir. Hatalar arasında dil tercihlerinin yanı sıra anlamı ve anlatımı zayıf olan amatör ifadeler de yer alıyor. Bu önerilerden yola çıkarak dil ve imla açısından mükemmel içeriğe sahip makaleler yazabilirsiniz.
içerik yaz
SEO ve okunabilirlik açısından içeriğin kötüye kullanılması
İçerik oluşturma yaklaşımları içerisinde, arama motoru optimizasyonu söz konusu olduğunda özgünlük, içeriğin arama motorunda öne çıkmasının en önemli kriterlerinden biridir. Arama motoruna girilen herhangi bir ifadenin birebir kopyasını bulmak, özgünlük kuralını ihlal ettiğinizin göstergesidir. Bu bakımdan içeriğin bilinçli veya bilinçsiz olarak arama motorunda ön plana çıkmasını engelleyen ifadeler içermemesi gerekmektedir.
Özgün içerik oluşturma sürecinde kullanılan kaynaktan sıfırdan cümleler yazmak ve içeriği kendi kelimelerinizle tamamlamak her zaman daha başarılı sonuç doğurur. İçeriğin daha okunabilir olması için paragraf cümleleri uzun olmamalıdır. Uzun cümleler okuyucuyu içerikten uzaklaştırabileceği için söylemek istediklerinizi kısa cümlelerle ifade etmeniz idealdir. Temel hatalar arasında okunabilirlik ve kullanıcı ilgisi açısından modern dilden uzak kelimelerin yer alması da yer alıyor. Bunun yerine, sektörünüzde yaygın olarak kullanılan kelimelerle başarıya ulaşabilirsiniz.
Sayfa yönlendirmesinin kötüye kullanılması
İçerik hazırlığı sırasında genellikle genelden özele doğru içeriğin özetlenmesi gerekir. Bu konuda belirli sayfalara yönlendirme yapmak veya içeriğin sonunda CTA kullanmak işinizi kolaylaştırabilir. İçeriğin tamamlanmasını kolaylaştıracak rehberli bir macerada dikkat etmeniz gereken noktaların listesi aşağıdadır.
Bu tür kullanımlara sayfamızda/web sitemizde yer verilmemelidir. Okuyucunun markanın fiziki mağazasına gitmesi gerektiği izlenimini veren cümlelere içerikte yer verilmemelidir. Başka bir marka sayfasına yönlendirme yapılmamalıdır. İçerik yazarken dikkat edilmesi gerekenlerden biri olan "Sayfamızda/sitemizde kullanın", okuyucunun zaten sitede olması nedeniyle hatalara neden olmaktadır. Sizi fiziksel bir mağazaya yönlendiren veya kullanıcılara yardımcı olan çalışanlara sahip olan ifadeler okuyucudan beklenen yanıtı alamayabilir. İçeriğin özel olarak tasarlandığı markasız yönlendirmeler, markadan olumsuz geri bildirim almanıza neden olacaktır. Bunun yerine sizi markanın online mağazasına yönlendiren cümle yaklaşımı her zaman başarılı sonuçlar doğurur. İçerik yazma serüveninizde bu temel hataları göz önünde bulundurup doğru kullanımı değerlendirerek kaliteli bir üretim sürecine doğru bir adım atabilirsiniz.
İçerik üretmek
İçerik yazarken nelere dikkat edilmelidir?
Kaliteli içerik oluşturma sürecinde başlık seçimi, küçük harf kullanımı ve paragraflarda kelimelerin eşit şekilde dağıtılması dikkat etmeniz gerekenlerin başında gelir. Orijinal ve kısa cümlelerden oluşan içeriğe göre dil seçimi ve talimatların başarılı kullanımı bir içerik yazarı olarak dikkat etmeniz gereken şeylerdir.