Bu süreçte amaç marka, ajans, yazar ve editör arasındaki iletişim yoluyla içeriğin hazırlanıp belirli aralıklarla alıcılara ulaştırılmasıdır. İletişim sürecinin ilk adımı ajansın marka ile iletişimi, ardından üretim aşamasında yazarla iletişim aşamasıdır. Son adım, SEO uyumlu içerik hazırlamak için ekiple iletişime geçmektir ve bu süreç, dijital içeriğin üretilip markaya alıcılara sunulmasıyla sonuçlanır. Dijital içerik üretiminin dört ana aşaması şunlardır:
Marka gereksinimleri: SEO dostu dijital içerik oluştururken marka gereksinimleri önceliklidir. Markalar ajanslara mutlaka net gereksinimlerle gelmiyor ancak içerik ajansları, markanın hangi içeriğe ihtiyacı olduğunu araştırabilir ve markanın ihtiyaç duyduğu dijital içerik türünü üretmeye hazırlanabilir. İçerik ajansının içerik kategorisi, makale dili ve içerik hedef kitlesi gibi filtreleri keşfetmesinin ardından markayla iletişim devam ediyor. Markaların içerik ajansına net bir talep ile gelmesi durumunda içerik ajansı isteklerin SEO uyumlu olup olmadığını kontrol edecek ve markayı bu süreç hakkında bilgilendirecektir.
Yaratıcı ile iletişim: Dijital içerik üretiminde markanın gerekliliklerini yerine getiren yaratıcılar, dijital içerik üreticileri olarak da bilinen yaratıcılardır. İçerik ajansları markaların isteklerini uygun kısa bir belgede özetler ve bu belgeyi yazara gönderir. Özet, bir yazılımın, grafiklerin, medyanın veya başka bir projenin ana parametrelerini tanımlayan talimatlara verilen addır. Yazarlar bu rehber sayesinde yazdıkları içerikler hakkında detaylı bilgi alabilir ve yazdıkları içerikleri geliştirebilirler. İçerik ajansı bu süreçte yazarla şeffaf ve açık bir iletişim benimseyerek sürecin sorunsuz geçmesini sağlar. Bunun için yazarların isteklerini dikkate alarak son teslim tarihini belirler. Yazar içeriği tamamladıktan sonra ajansta gerekli işlemler için içerik hazır hale gelir.
Ekipler arası iletişim: İçerik yazara ulaştıktan sonra düzenleme işlemi, intihal kontrolü, HTML kontrolü, link verme ve görsel işlemler gibi işlemler ajans tarafından gerçekleştirilir. Markanın gereksinimleri dikkate alınarak çeşitli düzenlemeler yapılarak içeriklere son şekil verilir.
Medya İlişkileri: Dijital içerik pazarlama sektörü arama motorları aracılığıyla hizmet vermektedir. Dolayısıyla bu alan yeniden incelenerek gerekli içerik düzeltmeleri yapılabilir. İnternet sayfalarının arama motorlarına ayak uydurabilmesi için sürekli güncellenmesi gerekir. Bu, sayfalara düzenli olarak içerik oluşturulmasıyla sağlanabilecek bir süreçtir. Bu süreç aynı zamanda rakip markaların araştırılmasını da içerebilir.
Dijital içerik türleri nelerdir
Dijital içerik birçok farklı şekilde oluşturulabilir. Dijital içeriklerin üretiminde ses unsurları, görseller ve videolar, grafikler, haritalar, metinler ve podcast'ler gibi birçok unsur kullanılabilmektedir. Her öğe farklı alanlar için daha kullanışlı ve hedef kitle için daha etkili olabilir. Böylece içerik üretimi sürecinde markanın ve markanın bulunduğu alanın talep, beklenti ve eğilimlerine bakılır ve bunlara göre markaya en uygun alanda içerik üretimi sunulabilir. Optimum içerik planlaması, marka ve ajans iletişimi ve içerik üretimi arasındaki işbirliği sayesinde elde edilir.
Çoğu dijital içerik e-ticarette kullanılır. İşletmeler için dijital içerik üretmek profesyonelce yönetilmesi gereken bir süreçtir. Dijital içerik ajansı bu süreci profesyonel süreçlerle yönetebilir ve marka beklentilerine uygun içerikler üreterek markanın arama motorlarındaki görünürlüğünü artırabilir. Arama motorlarında görünürlüğünü artıran markalar aynı zamanda satış rakamlarını da arttırabiliyor.
Dijital içerik ajanslarının markalara katkıları
Dijital içerik ajansları, markaların büyümeye ve gelişmeye devam edebilmeleri için adlarını duyurmalarına yardımcı olan ajanslardır. İçerik ajansları sayesinde markaların arama motorlarındaki görünürlüğü artar. Görünürlüğün artması web sitesi trafiğini de artırır, bu da markaların satış listelerini artırır. İçerik ajansları web sitelerinde, sosyal medyada ve uygulamalarda görüntülenebilecek çeşitli içerikler üretir. Bu içerikler markanın ürün ve hizmetleri hakkında bilgi verirken aynı zamanda okuyucuların bu ürünlerden nasıl yararlanabilecekleri konusunda da farklı bilgiler sunmaktadır. Markalar dijital içerik ajansları sayesinde müşterilere daha hızlı ulaşabiliyor ve taleplerini karşılayabiliyor. Son dönemde e-ticaretin büyümesiyle birlikte dijital içerik markalar için paha biçilemez hale geldi. Bu nedenle dijital içerik ajansları markaların güncel gelişmeleri takip etmesine ve takip etmesine yardımcı oluyor. Dijital içerik ajanslarının markalara katkıları şu şekilde özetlenebilir;
Bu, markanın hedef pazarıyla bağlantı kurmasını sağlar.
Bu, markanın ürünlerini hızlı ve verimli bir şekilde pazarlamasına olanak tanır,
Metin, resim ve grafik gibi birçok unsuru kullanarak web sitelerinin çekiciliğini arttırmak,
SEO uyumlu içerik oluşturarak markaların internet arama motorlarındaki sıralamasını yükseltir ve marka görünürlüğünü arttırır,
Markaların büyümesine yardımcı olur,
Hedef grupları belirleyerek markanın hedef kitlesine uygun içerikler üretir,
Anahtar kelime analizi, pazar analizi, rekabet analizi gibi çeşitli unsurları analiz ederek daha etkili ve tatmin edici dijital içerik üretimine olanak sağlar,
Amacı mevcut müşterilerin yanı sıra potansiyel müşterilerin de markaya olan ilgisini arttırmaktır.