HACKATHON NEDİR?
Hackathon, Hacker Günleri, Code Challenge…. Birçok farklı isimle karşımıza çıkan bu organizasyonlar; yaş, tecrübe, programlama dili, konu ayırmaksızın herkes için düzenlenebilecek ve her şirketin düzenleyebileceği yarışmalardır. Yarışmacıların, takım halinde veya bireysel olarak bir proje üzerinde çalıştığı süreç sonunda ürettikleri prototip ürünlerle ödüller kazandığı online veya offline olarak gerçekleşebilen bu organizasyonlarda, sabit ve güvenilir bir internet erişimi, üzerinde çalışılacak bir proje ve bu proje üzerinde çalışmaya istekli katılımcılarınızın olması yeterli! Kısacası Hackathon, işe alım sürecinde adayları tanımanızı kolaylaştırmak, ve hem iş hem sosyal hayatın sorunlarına kitle merkezli inovatif çözümler (crowdsource innovation) üretmek için kullanabileceğiniz en ideal araçtır.
NEDEN HACKATHON DÜZENLEMELİYİM?
Dünyanın dört bir yanından farklı sektörlerdeki Facebook, Amazon, Ebay, Unilever, Goldman Sachs ve Johns Hopkins’ Medical gibi dev organizasyonlar da dahil olmak üzere birçok şirket hem şirket içi hem de sektörel sorunlara çözümler bulabilmek ve işe alım öncesi yeni aday havuzu oluşturabilmek adına düzenli olarak hackathon düzenliyor.
Ekip çalışması, yetenek odaklı proje üretimi, zaman yönetimi gibi yarışmacıların hem sosyal becerilerinin hem de yetenek seviyelerinin ortaya çıktığı hackathonlar, işe alım sürecinizde en doğru adaylara ulaşmanız için en hızlı yollardan biridir.
Hackathonlar aracılığı ile teknolojinizi bir adım öne taşımak için yeni fikirler edinmek, kitle merkezli çözümlerin avantajlarından faydalanarak daha hızlı sonuç elde etmek, pazara ve hedef kitleye ulaşırken zamandan tasarruf edebilirsiniz.
Keşif, fikirleşme, uygulanabilir hale gelme ve uygulama olmak üzere McKinsey tarafından da vurgulanmış 4 aşamadan oluşan inovasyon geliştirme sürecinin ilk 3 aşaması süresince düzenleyeceğiniz hackathonlar ile çeşitlilik sağlayabilir ve zamandan tasarruf edebilirsiniz.
Facebook, meşhur beğeni butonunu şirket içerisinde düzenlediği bir hackathon ile icat etti. Siz de şirket içi hackathonlar düzenleyerek; yaratıcılığı destekleyebilir, yeni fikirlerin prototiplerini ürettirebilir, projelerinizde hız kazanabilir ve departmanlar arası iletişimi arttırabilirsiniz!
Eğer siz de en uygun yeteneklere en hızlı şekilde ulaşmak, şirket içi projelerinize yeni yorumlar getirmek, potansiyel projeleriniz için fikir edinmek, ürünlerinizin veya markanızın bilinirliğini arttırmak, sosyal sorunlara çözümler getirmek, veya inovatif düşünceyi teşvik etmek isterseniz dışarıya açık hackathonlar düzenleyebilirsiniz!