B2B ne demek, B2B pazarlama nedir ve nasıl yapılır? B2B pazarlama stratejisi ve örnekleri
E-Ticaret dünya genelinde popüler hale gelmesiyle birlikte sistem kendi halinde modellere ayrılmış durumda. E-ticaret modelleri B2B, B2C, C2C ve B2G olarak ayrılır. E-ticaret yapmak istiyorsanız bu modellerden en az birini tercih etmelisiniz. B2B ticaret modeli diğer modellerden daha fazla ön plana çıkmaktadır. B2B ticaret modeli sadece online değil geleneksel ticarette de kullanılıyor.
B2B Pazarlama Nedir?
İngilizce de ‘Business to Business‘ olan B2B Türkçe’ye ‘Firmadan Firmaya’ olarak çevrilebilir. B2B sisteminde üreticiler tüketiciye değil, perakende satış yapan ve toplu ürün alım yapan firmalara ürün satarlar. B2B terimi, diğer işletmelere yönelik ürün ve hizmetler yaratan tüm şirketleri kapsar. Küçük bir işletmeniz varsa, muhtemelen yolculuğunuzun bir noktasında bir B2B şirketi ile çalışmak zorunda kalacaksınız.
B2B şirketleri, diğer işletmelerin faaliyet göstermesi ve büyümeleri için ihtiyaç desteği sunan kuruluşlardır. Her küçük işletmenin B2B şirketlerine bağlı olması daha fazla büyümesine sebep olur.
B2B Pazarlama Nasıl Yapılır?
Bu pazarlama alanında iyi olmak için ürün ve hizmetleri tanımanız gerekiyor. Şirketlerin sizi bulması için aramalarda en üst seviyelere kadar çıkmanız gerekiyor. Bunun için SEO çalışmalarını iyi yapmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra hedef kitlenizi iyi belirlemeniz gerekir. İyi bir e-ticaret stratejisi oluşturmanız gerekmektedir.
Arayış içinde olan bir şirketin karşısına en iyi şekilde çıkmak için gerekli önlemleri göz önünde bulundurun.
B2B Pazarlama Stratejisi
Araştırma
Pazar araştırmasından marka araştırmasına kadar detaylı bir şekilde çalışmalar, daha bilinçli kararlar vermenize yardımcı olacaktır. Doğru bir şirketle birlikte çalışmak sizi daha iyi yerlere getirir.
Hedefinizi Kitlenizi Belirleyin
Başarılı B2B pazarlama, müşterilerinizin neye ihtiyacı olduğunu araştırarak başlar. Bir ürün veya hizmet sunuyor olmanız, müşterilerin koşarak geleceği anlamına gelmez. Hedef kitlenizi anlayarak hareket etmeniz sizi daha öne çıkaracaktır.
Reklam Verin
Google’da ve sosyal medya platformlarında ücretli reklamlar vererek yeni müşteriler çekebilirsiniz. Doğru reklam yapmak marka bilinirliğinizi arttırmakla kalmaz harika bir yatırım getirisi sağlayabilir.
B2B Pazarlama Örnekleri
Türkiye’de B2B Örnekleri
Ülkemizde B2B ticaret pazarlamasını kullanan şirketler olsa da ülke çapında diğer ülkeler gibi popüler değil. Bazı B2B ticaret modelini kullanan Türk şirketleri;
- turkishexporter.net
- migr0s.tc
- tekzen.com.tr
- adaoto.com.tr
- kvk.com
Dünyadaki en büyük B2B şirketleri;
- Alibaba.com
- Indiamart.com
- Europages
- DirectIndustry
- made-in-china.com
B2B Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gereken Konular
- Arama motoru optimizasyonunu çok iyi ayarlamak.
- E-posta reklamlarını iyi kullanmak.
- Dijital reklamları iyi planlamak.
- Sms reklamlarını iyi kullanmak
- Müşterilere karşı iyi davranmak.
- Web sitesi tasarımını basit yapmak.
- Hedef kitlenizi iyi tanımak.
- Şirketler arası pazarlamayı iyi tutmak.
- Anahtar kelimeleri iyi kullanmayı bilmek.
- İçerik planlarınızı yaparak ilerlemek.
Temel olarak B2B tabanlı e-ticaret sitesi kurmak için neler gereklidir?
- Domain
- E-ticaret hosting
- Yazılım
- Reklam bütçesi ve stratejisi